Home » Bike Protection » Carbon Repair

REPAIR KADERSCHADE & HERSPUITEN

Door Carbonrepair moet je beschadigde fiets niet meteen naar de schroothoop. Door onze unieke herstelmethodes, die uitvoerig getest zijn bij het Unief te Gent, waarmee Caronrepair samenwerkt, kunnen wij zeer hoogwaardige herstellingen uitvoeren. 

Carbonrepair zit ook in de luchtvaartindustrie waar zeer strenge normen gelden i.v.m. composietmaterialen en herstellingen. Deze normen zijn niet van toepassing in de fiets industrie, maar wij passen deze wel toe bij elke herstelling die we uitvoeren op fietsframes of carbon wielen. Hierdoor kunnen wij met zekerheid zeggen dat al onze herstellingen tussen de 90% en 110% van de originele sterkte behouden.

Wij voeren enkel herstellingen uit die we getest hebben, en die goedgekeurd zijn.  

Uit deze testen is gebleken dat sommige schade niet te herstellen is. Het is daarom belangrijk dat wij uw frame eerst goed bekijken. Foto´s geven vaak een eerste indicatie van de schade, maar we zien beter meer als we uw frame live in handen hebben en kunnen inspecteren.

Doordat we zover staan in ontwikkeling en het testen van composietmaterialen kunnen wij u een levenslange garantie bieden op elke herstelling die we uitvoeren.   

UNIEKE FEATURES:
v   Unieke herstelmethodes getest in universitaire labo’s
v   Kwalitatief en innoverend, steeds up-to-date met de nieuwste technologieën

v   Onzichtbare herstelling, plaatselijke lakking inbegrepen 

v   Volledige herlakking mogelijk aan meerprijs

v   Unieke herstelmethodes gebaseerd op herstellingen uit vliegtuigindustrie

v   Eenvoudige prijsbepaling

 

Testen specifiek Cycling
Voor fietsframes werken we met een speciaal ontworpen testbank. Waar NDT-methodes fouten zoeken, maar we dienen deze meetgegevens zelf te interpreteren of deze binnen de tolerantie valt, wat niet altijd even makkelijk te bepalen is.

Met de testbank meten we eerst de stijfheid van het frame, oefenen er krachten op uit, dezelfde als een renner er zou op uitoefenen, doen dit duizenden keren en meten dan weer de stijfheid. Indien er een vermindering is in stijfheid, is er dus een fout in het frame en met de meetgegevens kunnen we bepalen waar deze fout zich bevindt. Zo meten we wat echt belangrijk is, de veiligheid van de fiets.
Met deze methode testen we ook onze reparatiemethodes, kunnen we ze verder perfectioneren en kennen precies de invloed op de sterkte en stijfheid van de fiets. We zijn trouwens de eerste die op deze manier werken.

WELKE SCHADE KOMT IN AANMERKING?